현상쌤㉿ [1039165] · MS 2021 · 쪽지

2021-05-12 15:03:11
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논리훈련 3회차 - 현상쌤

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2. 요약문

A political economy approach to the mass media has as its starting point the fact that the producers of mass media are industrial institutions essentially driven by the logic of capitalism: the pursuit of maximum profit. (A)The fact that these institutions are owned and controlled by a relatively small number of people, and that many of the largest-scale firms are based in the US, is a situation involving considerable economic and ideological power. (B)A number of accounts have traced the pervasive and increasing inequality in access to information and cultural products due to the commercialization and privatization of broadcasting, libraries, higher education, and other areas of public discourse. A small group of large industrial corporations have systematically acquired more public communications power than any private business has ever before possessed in world history, creating a new communications cartel. The music industry has been part of this process of consolidation. At issue is the consequent question of control of the media and whose interests it operates in, and the relationship between diversity and innovation in the market.

The power of a few big companies concentrated in certain countries to _____(A)_____ the mass media, guided by the logic of capitalism, is _______(B)_______.

    


       (A)             (B)

① control         biased

② control       enhanced

③ control       diminished

④ liberate      overestimated

⑤ liberate      underestimated




(1) 정답은?




(2) 요약문을 읽고 우리가 알 수 있는 것은 무엇인지 서술하시오.




(3) “liberate”의 뜻은 무엇인가?




(4) (A)를 해석하시오.




(5) (B)을 읽고 필자의 입장은 무엇인지, 그리고 그것을 나타내는 핵심단어는 무엇인지 찾아 쓰시오.





(6) 다시 보기로 돌아와 보기에 있는 “biased”와 “inequality"의 연관성을 생각해보시오.(답 쓸 필요 없음)









1. ①

2. 힘의 종류, 그 힘에 대한 필자의 입장

3. 해방시키다, 자유롭게하다

4. 이들 기관이 비교적 적은 수의 사람들에 의해 소유되고 통제되고 있으며, 가장 큰 규모의 기업 중 다수가 미국에 기반을 두고 있다는 사실은 상당한 경제적, 이념적 힘을 수반하는 상황이다.

5. 정보에 대해서 불평등한 접근을 하고 있다 / inequality



해석

매스 미디어에 대한 정치경제학적 접근은, 매스 미디어 제작사들이 본질적으로 최대 이익의 추구라는 자본주의의 논리에 의해 움직이는 산업 기관이라는 사실을 출발점으로 삼고 있다. 이들 기관이 비교적 적은 수의 사람들에 의해 소유되고 통제되고 있으며, 가장 큰 규모의 기업 중 다수가 미국에 기반을 두고 있다는 사실은 상당한 경제적, 이념적 힘을 수반하는 상황이다. 여러 보고들이, 방송, 도서관, 고등 교육 및 기타 공공 담론 분야의 상업화와 민영화에 기인하여 만연해 있고 증가하고 있는 정보 및 문화 상품 이용에 대한 불평등을 (추적하여) 밝혀냈다. 소수의 거대한 산업 법인들이 세계 역사상 그 어느 민간 기업이 과거에 소유했던 것보다도 더 많은 공공 통신 권력을 조직적으로 획득하여, 새로운 통신 카르텔을 만들었다. 음악 산업은 이러한 합병 과정의 일부였다. 쟁점이 되는 것은, 미디어에 대한 통제와 미디어가 누구의 이익을 위해 운영되는지 그리고 시장에서의 다양성과 혁신 사이의 관계라는 필연적인 문제이다.














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